دستورالعمل شماره ۵۵ روابط کار

 

موضوع راهنمای جامع قرار تحقیق محلی

دستورالعمل شماره ۵۵ روابط کار – با عنایت به این که یکی از مهم ترین ادله دادرسی امارات می باشند و نظر به این که از مهمترین امارات «اماره تحقیق محلی» است و از آن جا که ضروری است در خصوص نحوه به کارگیری و اجرای این اماره بین مامورین ،تحقیق کارشناسان روابط کار و کارکنان ذیربط وحدت رویه حاصل گردد، لذا این دستورالعمل به استناد اصول حقوقی و مواد ۸۸ تا ۹۶ آیین نامه آیین دادرسی کار، به عنوان دستورالعمل جامع قرار تحقیق محلی ابلاغ می گردد مقتضی است دستور فرمایید ضمن ابلاغ به تمامی کارشناسان روابط کار و ادارات زیر مجموعه بر اجرای آن نظارت گردد.

ماده ۱- صدور قرار تحقیق محلی از اختیارات مرجع رسیدگی کننده است لذا مرجع رسیدگی کننده میتواند به تشخیص خود یا درخواست هر یک از طرفین دعوا و برای کشف واقع قرار تحقیق محلی صادر نماید.

ماده ۲- در صورت صدور قرار تحقیق محلی به تشخیص هیات و بدون درخواست طرفین دعوا این موضوع باید توسط هیات صورتجلسه شود و دلیل صدور قرار تحقیق محلی نیز با استدلال بیان گردد.

ماده ۳- صدور قرار تحقیق محلی بدون دلیل و در مواردی که پرونده معد صدور رای می باشد و دلایل کافی برای صدور رای توسط هیات وجود دارد وجاهت قانونی ندارد.

ماده ۴- چنان چه هر یک از طرفین دعوا، صدور قرار تحقیق محلی را درخواست ،نماید تشخیص هیات در صدور قرار یا عدم صدور آن باید با دلیل موجه باشد و دلیل مربوط نیز در صورتجلسه درج گردد.

ماده ۵- موضوعات تحقیق باید به تفکیک در قرار صادره مشخص گردد سوالات مطرح شده در قرار تحقیق محلی باید صریح و بدون ابهام باشد.

ماده ۶- مرجع رسیدگی کننده میتواند انجام تحقیق را به خود اعضای هیات بازرس کار یا مامور تحقیق محول نماید.

ماده ۷ در مواردی که اعضای هیات مبادرت به انجام تحقیق می نمایند حضور آنها در جلسه دادرسی و صدور رای بلامانع بوده و از موارد رد دادرس محسوب نمی گردد.

ماده ۸- چنانچه انجام تحقیق به بازرس کار محول شده باشد وی موظف به انجام تحقیق است.

ماده ۹- چنانچه تحقیق توسط مامور تحقیق انجام شود تحقیق کننده باید از کارکنان رسمی یا پیمانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل باشد. انجام تحقیق توسط کارمندان دارای قرارداد کار «ساعتی یا قرارداد کار معین موضوع تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به طور مطلق ممنوع می باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *