لطیفی: سامانه یکپارچه نظام پرداخت از این ماه در سه دستگاه اجرایی عملیاتی شد

سامانه یکپارچه نظام پرداخت از این ماه در سه دستگاه اجرایی عملیاتی شد

صبا مشاور- هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی با موضوع الگوی عمومی تحول نظام اداری و معارفه نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور در شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، شنبه ۲۹ مهرماه نشست مشترکی میان مدیران ارشد و نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور در شورای راهبری تحول اداری و معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

میثم لطیفی در این نشست که با موضوع الگوی عمومی تحول نظام اداری و معرفی شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: تحول غیر از تغییرات و اتفاقات جزئی است. اولین گام تحول، تحول در فکر و اندیشه است و ما باید آن را از خودمان شروع کنیم. از آنجاکه رضایت مردم از خدمات دولتی به اندازه مطلوب نیست؛ تحول امری لازم و ضروری است و نباید آن را دست‌کم گرفت. لذا باید کاری کنیم که مردم در تمام شبانه‌روز بدون نیاز به مراجعه به دستگاه اجرایی و ارایه مدارک و گواهی های تکراری، کارشان راه بیفتد. برای این کار با فرایندکاوی لازم است فرآیندهای اداری را کوتاه کنیم.

لطیفی با انتقاد از تمرکز مدیران بر تحول ستادی، بیان کرد: نقطه نهایی خدمات یک دستگاه‌، در روستاها و شهرستان‌ها است اما در این مدت خدمتگذاری کم‌تر شاهد مراجعه مدیران برای دریافت مجوز در تغییرات خدمات روستایی بودیم و بیشتر نگاه‌ها به ستادها و مرکز بوده است.

وی با اشاره به آخرین تحولات صورت گرفته، عنوان کرد: سامانه نظام یکپارچه پرداخت از این ماه آغاز به کار کرده است و در این راستا ۳ دستگاه وارد عمل شده‌اند؛ سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزات اقتصاد دستگاه‌هایی هستند که پرداخت‌ها را از این ماه بر اساس این سامانه انجام خواهند داد. امید است تا با تکمیل فرآیند و ورود همه دستگاه‌ها در سامانه نظام یکپارچه پرداخت، شاهد شفافیت بیشتر، دقت بالاتر و بهبود پرداختی‌ها باشیم.

لطیفی با تاکید بر اینکه باید فرایند‌های ارائه خدمات کوتاه شود خطاب به مدیران توسعه مدیریت حاضر در مجلس گفت: از روسای دستگاه‌ها نباید انتظاری داشته باشید و خودتان در راستای ایجاد تحول حرکت کنید.

وی افزود: در الگوی عمومی تحول اداری که به زودی از سوی رییس جمهور ابلاغ خواهد شد، هر دستگاهی باید متناسب با ماموریت خود، نحوه ارئه خدماتش را اصلاح کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حدود ۶ هزار خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود و فرآیند هر کدام از این خدمت‌ها ، اگر نیاز به اصلاح دارد باید اصلاح شود و عمده خدمات در ادارات بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر است.

لطیفی گفت: با هدف گذاری‌های متعدد راه به جایی نمی‌بریم و هر دستگاهی یک خدمت را دست بگیرد و به اصلاح همان خدمت بپردازند.

در این نشست، میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونان توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی، معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور و نمایندگان سازمان مذکور در شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند و ضمن معرفی نمایندگان این شورا، نقش شورای راهبری در تحول اداری تشریح شد.

هشتم مهر، امسال در شورای عالی اداری به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور، الگوی عمومی تحول نظام اداری به تصویب رسید.

الگوی عمومی تحول نظام اداری به منظور ایجاد تحول در ارائه خدمت، ارتقاء و حفظ کرامت مردم و نیل به نظام اداری و مدیریتی عادلانه، بهره‌ور و مردم‌پایه، هوشمند، شفاف و عاری از فساد در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و اجرای مواد قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید.

منبع خبر : شناسنامه قانون کار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *