مزایای ضمن کارکارگران و مزد بگیران معاف از مالیات شد

مزایای ضمن کار کارگران و مزد بگیران معاف از مالیات شد

باتوجه به اینکه مزایای ضمن کار به عنوان مزد ثابت تلقی نمی شود و تعریف آن به عنوان مزایا می باشد لذا طبق رای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان معاف از مالیات می باشد و بخشنامه های مرتبط با این نوع مزایا شامل حق مهد کودک، حق لباس، بن کارگری و بخشنامه سازمان امورمالیاتی در خصوص این مزایا طبق دادنامه صادره ملغی و بلااثر می گردد.

ایلنا نوشت: دیوان عدالت اداری در رای سی تیر ماه خود، مزایای مزد کارکنان را از مالیات معاف دانسته است.رای سی تیرماه هیات عمومی دیوان عدالت اداری که در روزهای اخیر روزنامه رسمی و منتشر شده ، یک خط از ابلاغیه  سازمان امور مالیاتی کشور را ابطال کرده است. بر این اساس ، پرداختی هایی مانند حق مهد کودک، حق لباس و بن کارگری با این استدلال که جزو حقوق ماهانه هکارکنان نیست ، از مالیات معاف شده است.

با رای شماره ۲۶۸۵ دیوان عدالت ، اگر مزایای مزدی کارگران به اضافه حقوق از کف پرداخت مالیات بیشتر باشد، به مزایای مزدی از جمله بن کارگری مالیات تعلق نمی گیرد. در رای دیوان عدالت آماده که دریافت مالیات از مزایای کارکنان ما مواد۸۲،۸۳ و ۹۱ قانون مالیات های مستقیم و با آرای قبلی دیوان عدالت تعارض دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *