مشاوره بیمه تامین اجتماعی

امروزه افراد می‌توانند با مشاوره بیمه تامین اجتماعی و قانون کار چه به صورت تلفنی یا حضوری تا حدودی با قوانین آشنا شده و از تخصص و تجارب مشاور بهره‌مند شوند. همه ما می‌دانیم که کلمات در قانون بار معنایی بسیاری دارند. داشتن درکی درست از معنای کلمات مندرج در قوانین حوزه کار به لحاظ حقوقی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به این موضوع ارائه بهترین خدمات مشاوره بیمه و قانون کار به صاحبان کسب‌وکارها و کارگران کمک می‌کند تا با مسائلی که ممکن است در آینده برایشان به وجود آید، روبرو نشوند. 

آشنایی و اطلاع کامل از قوانین کار با مشاوره تامین اجتماعی

قوانین حوزه بیمه و قانون کار مفاد گوناگونی دارد که اغلب کارفرمایان و کارگران از آن اطلاعی ندارند. همچنین برخی از مطالب این نوع از قوانین بسیار تخصصی است. بر همین اساس برای دریافت مشاوره تامین اجتماعی و مشاوره قانون کار، باید به سراغ افرادی رفت که سال‌ها در مراجع قانونی مرتبط با بیمه و مسائل حقوق و دستمزد فعالیت کرده‌اند و در این خصوص مشاوره می‌دهند. این افراد به دلیل داشتن دانش تخصصی و تجربه بالا، با تمام جوانب قانون آشنایی کامل دارند. لذا مراجعه به مشاوران کاربلد و خبره می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات قضایی میان کارفرمایان و کارگران جلوگیری کند. با توجه به این موضوع هر دو طرف می‌توانند نقش خود را در قبال دیگران در محیط کار به درستی ایفا کنند.

انواع خدمات مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار

خدمات مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار شامل موارد مختلفی همچون مشاوره قرارداد قانون کار، مشاوره بیمه بیکاری تامین اجتماعی، مشاوره بیمه تامین اجتماعی، مشاوره حقوق، دستمزد و مزایا می‌شود. علاوه بر این می‌توان به مواردی نظیر مشاوره دیه و حوادث محیط کار، مشاوره بیمه بازنشستگی، مشاوره بیمه از کار افتادگی، مشاوره شکایت از کارفرما و مشاوره حقوقی دعوای میان کارگر و کارفرما اشاره کرد. ما در مرکز مشاوره صبا مشاور هرگونه مشاوره در حوزه تامین اجتماعی و قانون کار را با اطلاع از آخرین قوانین صادرشده در کشور به شما عزیزا ارائه می کنیم.

  • مشاوره قرارداد قانون کار

قرارداد قانون کار اولین و مهم‌ترین قراردادی است که بین کارگر و کارفرما منعقد می‌شود. اکثر کارفرمایان با سوالات و مشکلات مختلفی در این خصوص مواجه هستند. سوالاتی از قبیل چگونگی نحوه تنظیم قانونی قرارداد کار؟ چه نوع قرارداد کاری مناسب خواهد بود؟چه موارد و نکاتی باید در قرارداد کار قید شود تا در آینده از بروز مشکل بین کارفرما و کارگرجلوگیری شود؟ و موارد بسیار دیگر، حضور یک مشاوره متخصص در این حوزه می تواند برطرف کننده دغدغه و نگرانی کارفرمایان در این حوزه باشد تا کارفرمایان با آسودگی خاطر به امور دیگر رسیدگی کنند.

  • مشاوره بیمه تامین اجتماعی

کارفرمایان باید بدانند که برخی بیمه‌ها برای کارگران الزامی و برخی بیمه‌ها اختیاری خواهد بود. بیمه تامین اجتماعی کارگران برابر با ماده ۱۴۸ قانون کار الزامی است. همچنین بیمه اختیاری کارگران شامل مواردی مانند مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارگران، بیمه حوادث کارگاه، بیمه تکمیل درمان کارگران و بیمه آتش سوزی می‌شود.

این امکان وجود دارد که مشکلات و مسائلی در خصوص بیمه تامین اجتماعی کارگران پیش آید. همچنین برخی بیمه‌های اختیاری با وجود اینکه اجباری نیستند، اما استفاده از این بیمه‌های اختیاری برای کارفرما بسیار مفید است که کارفرمایان اطلاعی از آن ندارند لذا نقش مشاور در این خصوص پررنگ خواهد بود.

  • مشاوره حقوق، دستمزد و مزایا

یکی از مباحث بسیار مهم در روابط کارگر و کارفرما، میزان حقوق و مزایای کارگر است؛ پایه دستمزد کارگران هر‌ساله از سمت وزارت کار اعلام می‌شود که کلیه کارفرمایان باید آن را اجرا کنند. شما با مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار می‌توانید اطلاعاتی دقیق از قبیل حقوق و دستمزد کار تمام وقت، کسورات حقوق و دستمزد و تفاوت مزد، به دست آوردید. همچنین مواردی از قبیل حقوق و حق‌السعی، حق مسکن، حق اولاد، حقوق و دستمزد مدیر عامل و دستمزد کارگران با سابقه کار از دیگر حقوقی است که مشاور می‌تواند به شما اطلاعات بسیار کاملی را دهد.

  • مشاوره بیمه بیکاری

مشاوره بیمه بیکاری یکی از بهترین پوشش‌های بیمه ای موجود به حساب می‌آید. شما می‌توانید با کمک مشاور از شرایط دریافت بیمه بیکاری مانند مدت زمان استفاده، رضایت کارفرما و تعداد دفعات استفاده از بیمه بیکاری اطلاعات بهتری به دست آورید.

صبامشاور با بیش از ۲۰ سال فعالیت در زمینه بیمه تامین اجتماعی، روابط کار و امور مالی و اداری آماده ارائه  خدمات از جمله: ارائه مشاوره حضوری، تلفنی، برگزاری سمینار، دوره های آموزشی به صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی است.

  • مشاوره شکایت از کارفرما

طرح شکایت از کارفرما جزو بیشترین درخواست‌های مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار است. از آنجایی که هر دو طرف به دنبال برنده شدن هستند، مشاور به شرط احقاق حق می‌تواند کمک بسیاری به آن‌ها در این خصوص کند.

  • مشاوره بیمه بازنشستگی

قوانین مربوط به بازنشستگی تامین اجتماعی تغییرات زیادی پیدا کرده و سن بازنشستگی نیز بر اساس این قوانین، دستخوش تغییرات خاصی شده است. افرادی که قصد بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی را دارند، می‌توانند از مشاوره تامین اجتماعی در حوزه بازنشستگی بهره‌مند شوند؛ بدین صورت که خواهند توانست با داشتن اطلاعات کامل، اقدام به ثبت درخواست بازنشستگی کامل یا حتی با حداقل سن کنند.

  • مشاوره بیمه از کار افتادگی

تامین اجتماعی افرادی که به اصطلاح از کار افتاده شده‌اند و قادر به انجام کار مانند سابق نیستند را مورد حمایت قرار می‌دهد. از کار افتادگی یک تعهد قانونی است که طبق آن افراد می‌توانند بر حسب علت (حادثه یا بیماری) و درصد از کار افتادگی (کلی، جزئی، غرامت نقص عضو) یک نوع مستمری دریافت کنند. مشاور به شما کمک می‌کند که چگونه و به چه صورتی  بیمه از کارافتادگی را دریافت کنید.

  • مشاوره دیه و حوادث محیط کار

حادثه ناشی از کار یکی از مواردی است که برای کارگران در حین کار رخ می‌دهد. اغلب حوادث ناشی از کار در کارهای ساختمانی و تاسیسات کارخانه‌ای و تولیدی اتفاق می‌افتد. مشاور به افراد خواهد گفت که بعد از حدوث این اتفاق کارگران و کارفرمایان چه تکالیفی خواهند داشت. به طور مثال چنانچه رابطه بین کارگر و کارفرما احراز شود، کارفرما موظف خواهد بود تمامی هزینه‌های درمان کارگر را جدا از بحث بیمه بپردازد؛ در غیر اینصورت کارگر می‌تواند با کمک مشاور شکایت از کارفرما برای دیه را مطرح کند.

  • مفاصا حساب بیمه

منظور از مفاصا حساب بیمه، تسویه حساب کامل با سازمان بیمه تامین اجتماعی است. در تسویه مفاصا حساب باید اطلاعات مختلف بیمه از جمله گواهی پایان کار، مسئول پرونده، مدت زمان قرارداد، گزارش‌های تسویه حساب و غیره به صورت کامل ارائه شود. با توجه به اهمیت بالای این موارد، بهره‌مندی از مشاوره بیمه تامین اجتماعی کمک می‌کند تا راه حلی کاربردی به شما ارائه گردد.

  • ارسال لیست بیمه

مطابق با قوانین سازمان تامین اجتماعی، تمامی کارفرمایان مشمول این قانون باید حداکثر تا ۱۵ روز پس از شروع کسب و کار، اقدامات لازم را برای ارسال بیمه انجام دهند. دقت داشته باشید که ارسال بیمه باید تا آخرین روز ماه بعد تعیین شده باشد. بدین منظور باید به سامانه ارسال لیست بیمه مراجعه کرده و اقدام به بارگزاری لیست بیمه کنید.

  • تعدیل بدهی کارگاه

بر اساس قانون، افرادی محکوم به پرداخت مالی می‌شوند و توانایی پرداخت یک جای آن را ندارند، به دو دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم می‌گردند. افراد حقوقی که قادر به پرداخت مبلغ محکومیت یا تعدیل آن را ندارند، تنها می‌توانند اعلام ورشکستگی کنند. افراد حقیقی نیز می‌توانند در صورت داشتن شرایط اعسار و با بیان مبلغ کل بدهی، برای درخواست تقسیط بدهی اقدام نمایند. بهتر است که به منظور تعدیل بدهی کارگاه با مشاورین بیمه تامین اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

مشاوره بیمه بیکاری

چه کسانی به مشاوره بیمه تامین اجتماعی نیاز دارند؟

به صورت کلی، کارفرمایانی که می‌خواهند بیمه تامین اجتماعی دریافت کنند و کارمندانی که قصد دریافت خدمات این بیمه دارند، همگی به مشاوره بیمه تامین اجتماعی و قانون کار نیاز دارند. مجموعه صبا مشاور با در اختیار داشتن مشاورین مجرب و ارتباط با مشاورین متخصص بیمه تامین اجتماعی می‌تواند شما را در این امر راهنمایی کند. قانون کار یکی از مهم‌ترین قوانین کشور محسوب می‌شود که کارفرمایان و کارمندان یا کارگران باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند. درنتیجه بهترین گزینه برای افرادی که قصد آشنایی با قانون کار دارند، مشاوره قانون کار و بیمه تامین اجتماعی است.

مزایا و اهمیت دریافت مشاوره بیمه تامین اجتماعی چیست؟

با مشاهده پرشمار پرونده‌های مختلف بین کارفرما و کارگران در محاکم قضایی، می‌توان پی برد که امروزه کسب و کارها به حضور مشاور بیمه تامین اجتماعی و قانون کار نیاز مبرمی دارند. در ادامه با برخی از مزایای دریافت مشاوره آشنا می‌شویم:

اطمینان از پوشش بیمه مناسب

دریافت مشاوره قانون کار و بیمه تامین اجتماعی کمک می‌کند تا از ارائه پوشش بیمه مناسب برای کارمندان خود مطمئن شوید. مشاور بیمه تامین اجتماعی تمامی خطرات و ریسک‌های کسب و کار را بررسی می‌کند و همچنین از ضعف‌های پوشش بیمه شرکت محل فعالیت آگاه است. درنتیجه می‌تواند به صورت موثرتری برای احقاق حقوق خود و پوشش بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید.

کاهش و بهینه سازی هزینه‌ها

یکی از اشتباهات رایج مدیران این است که کارمندان خود را بدون مشورت از مشاور قانون کار و بیمه تامین اجتماعی بیمه می‌کنند. این کار ممکن است باعث اعمال بیمه اضافی یا ناکافی شود که درنهایت این عمل باعث هدررفت منابع مالی شرکت می‌گردد. مشاوره بیمه تامین اجتماعی به کارفرما کمک می‌کند تا کارمندان خود را مطابق با قوانین کار کشور بیمه کند.
مشاوره قانون کار و بیمه تامین اجتماعی باعث می‌شود تا کارفرمایان از شکایات احتمالی در این حوزه آگاه باشند و در صورت وجود مشکل، در رابطه با راهکارهای پیشگیری از چنین مسائلی با مشاور بیمه تامین اجتماعی مشورت نمایند. لازم به ذکر است که هزینه مشاوره قانون کار و بیمه تامین اجتماعی با توجه به مزایایی که دارد، بسیار ناچیز است.

کاهش ریسک کسب و کار

هر کسب و کاری از ریسک‌های متعددی برخوردار است که در صورت عدم توجه به آن ممکن است منجر به ایجاد مشکلات بزرگ و حتی ورشکستگی مجموعه شود. مشاور بیمه تامین اجتماعی و قانون کار با بررسی و تحلیل کسب و کارتان، از ریسک‌های احتمالی مطلع می‌شود و تلاش می‌کند تا راهکارهای مناسب را برای مجموعه شما ارائه دهد. این موضوع باعث می‌شود تا ریسک‌های موجود در کسب و کار خود را بشناسید و در صدد رفع آن‌ها تلاش کنید.
دقت داشته باشید که تنها کارفرمایان مجاز به آگاهی از ریسک‌های کسب و کار نیستند و کارمندان نیز به دلیل مواجهه با اتفاقات شرکت، باید از آن‌ها باخبر باشند. بنابراین، آگاهی از شرایط بیمه تامین اجتماعی و قوانین کار کمک می‌کند تا آینده کارمندان نیز تضمین شود.

وظایف یک مشاور بیمه تامین اجتماعی و قانون کار چیست؟

مشاورانی که به مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار می‌پردازند با توجه به دانش تخصصی و تجربه کاری که در زمینه مسائل حقوقی کسب‌وکارها دارند، وظایفی برعهده دارند. یک مشاور تامین اجتماعی و قانون کار در درجه اول باید صحبت‌ها و خواسته‌های فرد مراجعه‌کننده را با دقت زیاد گوش کند.

فرد مشاور با شناخت و آگاهی کامل از موضوع مشاوره در حوزه قانون کار، می‌بایست اطلاعات و راه‌های رسیدگی به موضوع را براساس قانون به فرد مراجعه‌کننده ارائه دهد. در صورتی‌که فرد مراجعه‌کننده نیازمند راهنمایی بیشتر باشد یا بخواهد که پرونده را فرد دیگری دنبال کند، مشاور این کار را برای وی انجام می‌هد. در این مرحله مشاور وظایفی همچون تنظیم لوایح دفاعی و قانونی برای ارائه به مراجع ذی‌صلاح، ارائه مشاوره قرارداد کار و تنظیم قرارداد در صورت نیاز و نظارت و حسابرسی در زمینه ارائه لیست بیمه تامین اجتماعی توسط کارفرمایان را برعهده خواهد داشت.

از وظایف مشاور بیمه تامین اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
• کاهش جریمه کارفرما با تنظیم لوایح مستند به قوانین بیمه‌ای و شرکت در هیات‌های سازمان تامین اجتماعی
• پیگیری امور بیمه‌ای کارفرما با هدف صرفه‌جویی در پول و زمان کارفرما
• جلوگیری از ایجاد بدهی و جریمه‌های بیشتر برای کارفرما با بررسی لیست بیمه شرکت‌ها و اصلاح موارد مغایر با قانون
• مشاوره در خصوص قراردادهای پیمانکاری با هدف دریافت مفاصا حساب با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان
• بررسی اسناد مالی شرکت با هدف کاهش جریمه‌های کارفرما در هنگام حسابرسی بیمه
 

ارائه انواع مشاوره تامین اجتماعی به شکل های مختلف

شما می‌توانید از راه‌های گوناگون مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار که در ادامه آورده شده است استفاده کنید، لازم به ذکر است که کارشناسان ما در صبا مشاور آماده ارائه خدمات مشاوره‌ی حضوری، تلفنی و حتی آنلاین هستند. در صورتی که با هرگونه مشکل مواجه شدید و یا نیاز به مشورت داشتید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاوران خبره صبا مشاور تماس بگیرید و مشکل خود را حل کنید. 

  • مشاوره تلفنی تامین اجتماعی  و قانون کار

برخی مواقع مشاور می‌تواند مشکلات مربوط به مسائل حقوقی کارفرمایان و کارگران را با یک تماس تلفنی چند دقیقه‌ای، به طور کامل برطرف کند. مشاوره تلفنی بیمه علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، هزینه و حق‌الزحمه کمتری را هم به همراه دارد. البته باید در نظر داشته باشید که به دلیل پیچیدگی‌های بسیاری از دعاوی حقوقی مرتبط با کسب‌وکارها، نمی‌توان آن‌ها را تنها با یک مشاوره تلفنی حل و فصل کرد.

  • مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار به صورت حضوری

شما می‌توانید با رزرو وقت به صورت حضوری به مشاور تامین اجتماعی و قانون کار مراجعه کنید. کارفرمایان و کارگران می‌توانند تمامی سوالات تخصصی خود را در زمینه‌های تامین اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مالی و حسابداری از فرد مشاور بپرسند. علاوه براین می‌توانند با عقد قرارداد به‌صورت سالانه با مشاور، کلیه مسئولیت‌های اداری و روابط کار، خود را به این فرد واگذار کنند.

کارفرمایان یا نماینده کارگران با همراهی یک مشاور و کارشناس کار و تامین اجتماعی می‌توانند  وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و در مقابل تمامی حق و حقوق خود را دریافت کنند.

  • مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار به صورت آنلاین

شما می‌توانید جواب برخی از سوالات و ابهامات جزئی خود را در حوزه تامین اجتماعی و قانون کار به صورت آنلاین دریافت کنید. این نوع از مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار فقط برای پاسخ‌گویی به سؤالات و ابهامات معمولی و رایج مشاوره بیمه و قانون کار مناسب خواهد بود زیرا بسیاری از مسائل و پرونده‌ها را نمی‌توان بدین طریق پیش برد.

هزینه مشاور بیمه تامین اجتماعی

بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که هزینه مشاور بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟ برای این منظور، مبلغ مشخصی وجود ندارد ولی فاکتورهای مختلفی بر آن تاثیر دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نحوه ارتباط با مشاور (معمولا مشاوره حضوری قیمت بیشتری نسبت به مشاوره تلفنی بیمه تامین اجتماعی و مشاوره آنلاین بیمه تامین اجتماعی دارد)
  • فوری یا عادی بودن مشاوره (معمولا مشاوره بیمه تامین اجتماعی به صورت فوری هزینه بالاتری دارد)
  • سابقه مشاور و تجربه او در زمینه مشاوره انواع بیمه تامین اجتماعی
  • تعداد جلسات مشاوره (در برخی موارد به دلیل وجود ابهامات زیاد، مشاوره بیمه بیشتر از یک جلسه به طول می‌انجامد)

نقش پررنگ مشاوره تامین اجتماعی در عملکرد مثبت کسب و کارها

امروزه کسب‌و‌کارها به دلیل عدم آشنایی کامل با قوانین کار بیش از هر چیزی به مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار نیاز دارند. بررسی و پیگیری هر یک از چالش‌ها و مسائل موجود در روابط کاری میان کارفرمایان و کارگران نیازمند بررسی دقیق و کارشناسی است. کارفرمایان و کارگران با بهره‌گیری از مشاوران خبره و متخصص در حوزه قانون کار و بیمه می‌توانند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند و در پروسه رسیدگی به موضوع مورد مناقشه، بهترین راهکار را به افراد ارائه کنند.

اگر کارفرما هستید، کارگر یا کارمند هیچ تفاوتی ندارد در صورتی که با مشکل حقوقی در حوزه قانون کار و تامین اجتماعی روبرو هستید باتوجه به پیچیدگی های قانونی بهتر است حتما پیش از اقدام با یک مشاور مشورت کنید تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید. مشاوران ما در صبا مشاور دارای سال ها سابقه کار در حوزه تامین اجتماعی و قانون کار هستند و کاملا از قوانین آگاه و مسلط به کار هستند در صورتی که هرگونه سوالی داشتید می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مشاوره تامین اجتماعی و قانون کار در صبا مشاور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *