کاهش سنوات ارفاقی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم توسعه

اخبار مربوط به بازنشستگی

کاهش سنوات ارفاقی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با بیان اینکه دولت به عنوان بزرگترین بدهکار صندوق‌های بازنشستگی هیچ تعهدی برای پرداخت این بدهی‌ها در این ماده پیش بینی نکرده بود، گفت: اگر قرار است تصمیم سختی گرفته شود لبه‌ی تیز آن باید به سمت دولت و شرکت‌های تابعه‌ی دولت باشد نه سمت مردم و بازنشستگان.

به گزارش به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری گفت: از زمانی که پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسط دولت به صورت عمومی منتشر و اظهارنظرها در مورد کلیات و مواد پیش نویس آغاز شد، مشخص بود کمیسیون تلفیق کار دشواری در پیش‌رو دارد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تقدیم لایحه نهایی در اواخر خرداد ماه به مجلس نیز واضح بود که یکی از پر چالش‌ترین بخش‌های این لایحه، فصل پنجم یعنی اصلاح صندوق‌های بازنشستگی و مشخصاً ماده ۲۹ لایحه است که حساسیت‌های زیادی برای کارمندان و کارگران ایجاد کرده بود.

وی افزود: اینکه صندوق‌های بازنشستگی دوران سختی را می‌گذرانند و با افزایش ناترازی در ورودی و خروجی این صندوق‌ها مواجه هستیم غیرقابل انکار است و ضرورت دارد هرچه سریعتر نسبت به اصلاح و سامان دادن به این وضعیت اقدام شود اما اینکه تمام هزینه‌های مربوط به این اصلاح توسط کارمندان و کارگران تامین شود نه تنها با هیچ منطقی سازگار نیست بلکه ناعادلانه نیز است.

 

کاهش-سنوات-ارفاقی-بازنشستگی-مشاغل-سخت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *